Usługi

PROFILAKTYKA.
  • Obowiązkowe szczepienia przeciwko wściekliźnie.
  • Szczepienia ochronne przeciwko chorobom zakaźnym.
  • Ochrona przed pasożytami wewnętrznymi oraz zewnętrznymi.
DIAGNOSTYKA LABORATORYJNA.
  • Badania morfologiczne i biochemiczne krwi ( zwierzę musi być na czczo min. 8 h, pić może do 2h przed wizytą).
  • Badania serologiczne (m.in. pozwalające na wykrycie chorób zakaźnych).
  • Badania genetyczne.
  • Badania endokrynologiczne.
  • Badania cytologiczne i histologiczne.
  • Badania mikrobiologiczne i mykologiczne.
  • Badanie parazytologiczne kału.
  • Badanie moczu.
  • Testy w kierunku chorób odkleszczowych.
USG – badanie ultrasonograficzne wykorzystywane jest do diagnostyki schorzeń np. zmian zapalnych czy rozrostowych narządów jamy brzusznej, miednicznej i klatki piersiowej. Służy również do monitorowania postępu choroby i oceny efektów jej leczenia.

ENDOKRYNOLOGIA.
Diagnozujemy oraz leczymy pacjentów endokrynologicznych, wykonujemy niezbędną diagnostykę począwszy od badań krwi, poprzez testy czynnościowe oraz diagnostykę obrazową.

OKULISTYKA.
  • Diagnostyka i leczenie chorób narządu wzroku.
STOMATOLOGIA.
  • Profilaktyka i leczenie chorób przyzębia.
  • Ultradźwiękowe usuwanie kamienia nazębnego.
  • Ekstrakcje przetrwałych zębów mlecznych oraz stałych.
  • Onkostomatologia, leczenie nowotworów jamy ustnej.
NEFROLOGIA I UROLOGIA.
  • Ostra i przewlekła choroba nerek.
  • Choroby zapalne układu moczowego.
  • Diagnostyka chorób wrodzonych i nowotworowych.
  • Kamica układu moczowego.
  • Zaburzenia mikcji.
  • Cystocenteza.
  • Badanie moczu.
Podczas wizyty nefrologicznej wykonywane jest badanie USG, Pupil powinien mieć w miarę możliwości, pełny pęcherz moczowy.

GINEKOLOGIA I POŁOŻNICTWO.
  • Diagnostyka i leczenie schorzeń układu rozrodczego.
  • Antykoncepcja psów i kotów, chirurgiczna, farmakologiczna.
PEDIATRIA.
  • Diagnostyka i leczenie chorób noworodków i zwierząt rosnących.
  • Zapraszamy hodowców - przeglądy i prowadzenie miotów, badania genetyczne, szczepienia.
GERIATRIA.
  • Prowadzenie i leczenie pacjenta w podeszłym wieku zapewniając komfort życia naszych starszych pupili.
ZABIEGI WETERYNARYJNE.
Chirurgia tkanek miękkich.
Zabiegi kastracji i sterylizacji.
Rozwiązywanie ciężkiego porodu – cesarskie cięcie.
Onkochirurgia (usuwanie guzów nowotworowych).

REHABILITACJA ZWIERZĄT.

CZIPOWANIE ORAZ WYSTAWIANIE PASZPORTÓW.
Psy i koty aby podróżować za granicę potrzebują paszportu. Aby zwierzę mogło mieć wydany paszport musi być zaczipowane i zaszczepione przeciwko wściekliźnie, data szczepienia nie może być wcześniejsza niż wydanie paszportu. Jeżeli zwierzę jest zaszczepione przeciwko wściekliźnie, ale nie było wcześniej zaczipowane to takiego szczepienia nie można wpisać w paszport. Należy wówczas zwierzaka zaczipować i wykonać kolejne szczepienie przeciwko wściekliźnie a dopiero potem zrobić wpis do paszportu. Ważność paszportu trwa dopóki są w nim jeszcze wolne rubryki do potrzebnych wpisów. Pierwszy wpis do paszportu obwarowany jest 21 dniową kwarantanną. Oznacza to, że mimo dopełnienia wszelkich formalności przekroczenie granicy możliwe będzie po upływie kwarantanny.

Uwaga!

Przed zabiegami wymagającymi znieczulenia ogólnego konieczne jest wykonywanie badań kwalifikujących. Przygotowanie zwierzaka do zabiegu w znieczuleniu ogólnym zawsze jest ustalane indywidualnie w zależności od stanu zdrowia pacjenta i rodzaju wykonywanego zabiegu. Szczegółowych wskazówek udziela lekarz kierujący na zabieg w porozumieniu z anestezjologiem. U naszych pacjentów obligatoryjne jest wykonanie badania krwi (morfologicznego i biochemicznego). Wskazane jest również badanie echokardiograficzne serca. W dniu zabiegu przygotowanie obejmuje przede wszystkim głodówkę, min. 8 godzin na czczo oraz 3–4 godziny bez pobierania wody. Pacjenci, którzy są w trakcie terapii lub wymagają dodatkowego leczenia, przed procedurą chirurgiczną otrzymują bardziej szczegółowe wskazówki, by jak najbardziej zminimalizować ryzyko zabiegu.