Usługi

PROFILAKTYKA.
  • Obowiązkowe szczepienia przeciwko wściekliźnie.
  • Szczepienia ochronne przeciwko chorobom zakaźnym.
  • Ochrona przed pasożytami wewnętrznymi oraz zewnętrznymi.
DIAGNOSTYKA LABORATORYJNA.
  • Badania morfologiczne i biochemiczne krwi ( zwierzę musi być na czczo min. 8 h, pić może do 2h przed wizytą).
  • Badania serologiczne (m.in. pozwalające na wykrycie chorób zakaźnych).
  • Badania genetyczne.
  • Badania endokrynologiczne.
  • Badania cytologiczne i histologiczne.
  • Badania mikrobiologiczne i mykologiczne.
  • Badanie parazytologiczne kału.
  • Testy w kierunku chorób odkleszczowych.
USG – badanie ultrasonograficzne wykorzystywane jest do diagnostyki schorzeń np. zmian zapalnych czy rozrostowych narządów jamy brzusznej, miednicznej i klatki piersiowej. Służy również do monitorowania postępu choroby i oceny efektów jej leczenia.

GASTROENTEROLOGIA.
To dziedzina medycyny weterynaryjnej, która bada przyczyny problemów żołądkowo-jelitowych i wszelkich niepokojących objawów związanych z pracą układu pokarmowego. Choroby te mogą dotyczyć przełyku, żołądka, jelit, gruczołów trawiennych tj. wątroba, trzustka czy dróg żółciowych.

W ramach diagnostyki chorób przewodu pokarmowego przeprowadzamy:

• Badanie ultrasonograficzne,
  • Badanie krwi,
  • Badanie parazytologiczne kału,
  • Cytologię z prostnicy,
  • Dobór diet leczniczych oraz odpowiednich suplementów.

Leczenie zaburzeń funkcji przewodu pokarmowego często wymaga wprowadzenia zmian w diecie zwierzęcia. Dieta, dostosowana przez gastroenterologa przy współpracy z dietetykiem, może wspierać regenerację uszkodzonych błon śluzowych, regulować perystaltykę jelit oraz wspomagać prawidłowe trawienie i wchłanianie składników odżywczych. Wiele problemów gastroenterologicznych ma swoje źródło w nieodpowiednio dobranym żywieniu i w braku równowagi mikrobioty jelitowej, która odgrywa kluczową rolę w zachowaniu zdrowia układu pokarmowego. Dlatego też, dokładna analiza składu diety oraz jej modyfikacja może przynieść znaczącą poprawę w samopoczuciu zwierzęcia, redukując jednocześnie ryzyko nawrotów choroby.

Objawy związane z nieprawidłową pracą przewodu pokarmowego u zwierząt są uciążliwe i mogą szybko narastać. Nie zawsze jest łatwo rozpoznać, kiedy nasz pupil potrzebuje pomocy gastroenterologa. Oto kilka objawów, które mogą sugerować, że taka wizyta może być konieczna:

• Problemy z apetytem: jeśli Twój zwierzak nagle odmawia jedzenia lub wydaje się mniej zainteresowany posiłkami, może to być znakiem problemów trawiennych.
  • Nietypowe zachowanie po posiłku: jeśli Twój pupil wydaje się być niespokojny lub cierpi na ból brzucha po jedzeniu, słyszysz przelewanie w jelitach, ma gazy i wzdęcia.
  • Zmiany w masie ciała: nagła utrata lub przyrost masy ciała, pomimo braku zmian w diecie.
  • Wymioty i biegunka: częste lub nagłe wymioty czy biegunka mogą wskazywać na różnego rodzaju schorzenia układu pokarmowego, w tym pasożyty, infekcje, alergie lub przewlekłe choroby.
  • Krew i śluz w kale: ich obecność w kale lub zmiany w konsystencji stolca mogą być objawem poważnych problemów trawiennych.
  • Ciało obce: szczególnie kiedy mamy pewność, że nasz pies lub kot zjadł coś, czego nie powinien.
  • Podejrzenie nowotworu układu pokarmowego: np. powiększony, zmieniony obrys brzucha.
  • Podejrzenie pasożytów przewodu pokarmowego.
Jak przygotować się do wizyty?
  • Sporządź historię medyczną: zbierz wszystkie wykonane do tej pory badania i wypisy z wizyt lekarskich. Szczególnie, kiedy już było prowadzone leczenie w tym kierunku. Bardzo ważne będą informacje na temat leczenia chorób pasożytniczych z pierwszych tygodni życia pupila.
  • Historia odrobaczania, jakie dostawał preparaty i kiedy.
  • Przynieś wyniki badań krwi i kału, jeżeli były już robione.
  • Zapisz wszelkie informacje na temat diety: rodzaj i nazwa karmy, główne źródło spożywanego białka, wprowadzane zmiany w diecie, przysmaki jakie dostaje. Przed wizytą zastanów się, kiedy pojawiły się pierwsze zmiany w zachowaniu psa lub kota.
  • Informacja o obecnie przyjmowanych lekach, szczególną uwagę należy zwrócić na ostatnią antybiotykoterapię.
  • W przypadku USG jamy brzusznej, nasz podopieczny musi być poddany 12-godzinnej głodówce.

Wizyta u gastroenterologa może pomóc w ustaleniu dokładnej diagnozy i opracowaniu planu leczenia. Pamiętaj, że szybka reakcja na objawy problemów trawiennych może zwiększyć szanse na skuteczne leczenie.

ENDOKRYNOLOGIA.
  • Diagnozujemy oraz leczymy pacjentów endokrynologicznych, wykonujemy niezbędną diagnostykę począwszy od badań krwi, poprzez testy czynnościowe oraz diagnostykę obrazową.
OKULISTYKA.
  • Diagnostyka i leczenie chorób narządu wzroku.
STOMATOLOGIA.
  • Profilaktyka i leczenie chorób przyzębia.
  • Ultradźwiękowe usuwanie kamienia nazębnego.
  • Ekstrakcje przetrwałych zębów mlecznych oraz stałych.
GINEKOLOGIA I POŁOŻNICTWO.
  • Diagnostyka i leczenie schorzeń układu rozrodczego.
  • Antykoncepcja psów i kotów, chirurgiczna, farmakologiczna.
PEDIATRIA.
  • Diagnostyka i leczenie chorób noworodków i zwierząt rosnących.
  • Zapraszamy hodowców - przeglądy i prowadzenie miotów, badania genetyczne, szczepienia.
GERIATRIA.
  • Prowadzenie i leczenie pacjenta w podeszłym wieku zapewniając komfort życia naszych starszych pupili.
ZABIEGI WETERYNARYJNE.
  • Chirurgia tkanek miękkich.
  • Zabiegi kastracji i sterylizacji.
  • Rozwiązywanie ciężkiego porodu – cesarskie cięcie.
  • Onkochirurgia (usuwanie guzów nowotworowych).
REHABILITACJA ZWIERZĄT.

CZIPOWANIE ORAZ WYSTAWIANIE PASZPORTÓW.
Psy i koty aby podróżować za granicę potrzebują paszportu. Aby zwierzę mogło mieć wydany paszport musi być zaczipowane i zaszczepione przeciwko wściekliźnie, data szczepienia nie może być wcześniejsza niż wydanie paszportu. Jeżeli zwierzę jest zaszczepione przeciwko wściekliźnie, ale nie było wcześniej zaczipowane to takiego szczepienia nie można wpisać w paszport. Należy wówczas zwierzaka zaczipować i wykonać kolejne szczepienie przeciwko wściekliźnie a dopiero potem zrobić wpis do paszportu. Ważność paszportu trwa dopóki są w nim jeszcze wolne rubryki do potrzebnych wpisów. Pierwszy wpis do paszportu obwarowany jest 21 dniową kwarantanną. Oznacza to, że mimo dopełnienia wszelkich formalności przekroczenie granicy możliwe będzie po upływie kwarantanny.

Uwaga!

Przed zabiegami wymagającymi znieczulenia ogólnego konieczne jest wykonywanie badań kwalifikujących. Przygotowanie zwierzaka do zabiegu w znieczuleniu ogólnym zawsze jest ustalane indywidualnie w zależności od stanu zdrowia pacjenta i rodzaju wykonywanego zabiegu. Szczegółowych wskazówek udziela lekarz kierujący na zabieg w porozumieniu z anestezjologiem. U naszych pacjentów obligatoryjne jest wykonanie badania krwi (morfologicznego i biochemicznego). Wskazane jest również badanie echokardiograficzne serca. W dniu zabiegu przygotowanie obejmuje przede wszystkim głodówkę, min. 8 godzin na czczo oraz 3–4 godziny bez pobierania wody. Pacjenci, którzy są w trakcie terapii lub wymagają dodatkowego leczenia, przed procedurą chirurgiczną otrzymują bardziej szczegółowe wskazówki, by jak najbardziej zminimalizować ryzyko zabiegu.